وبلاگ حوزه بسیج دانش آموزی عشایری شهید فهمیده

سلام
آنچه پیش روی شماست وبلاگ حوزه بسیج دانش آموزی عشایری است.که با هدف انعکاس فعالیت های بسیج دانش آموزی،معرفی شهدای دانش آموز عشایر،معرفی دانش آموزان و نخبگان عشایر و تبادل تجربیات و نظرات راه اندازی شده است.
پیشاپیش از همه ی دوستانی که ما را از ارائه نقد های سازده خود بهرمند میسازند،صمیمانه سپاسگذاریم.

با احترام،مدیریت فضای مجازی بسیج دانش آموزی عشایری فارس

آخرین نظرات
نویسندگان
سردار همدانی:

سومین فرزند انقلاب اسلامی ایران در عراق متولد می‌شود

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هم، صدام یک نیروی فریب خورده و بازیگر بود. همان کسانی که امروز این حرکات تروریستی را مدیریت می‌کنند، در آن دوران هم از صدام استفاده کردند.
http://tanvir.ir/files/fa/news/1393/4/8/86873_984.jpg
سردار "حسین همدانی" گفت: برگزاری مراسم یادبود و بزرگداشت برای شهدا بسیار لازم و ضروری است، ولی آنچه که بیشتر از این یادبودها اهمیت دارد، اهداف و آرمان شهداست که باید سعی کنیم بیشتر به آنها بپردازیم و توجه داشته باشیم. حتم بدانید شهدا ما را در مجلس یادبود خودشان دعوت کرده اند و باید در این راستا خدا را شکر کنیم.

ایثار و فداکاری و شجاعت شهدا، امروز به ثمر نشسته است

وی خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری و شجاعت شهدا، امروز به ثمر نشسته است و این روزها، فراتر از مرزها شاهد تحقق آرمان‌های شهدا هستیم و بهترین دسته گلی که ما به وسیله آن می توانیم قدردان از خودگذشتگی آنها باشیم، ذکر صلوات برای آنهاست.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در فرهنگ بچه‌های جبهه فرستادن صلوات کلید رمزگشایی بود، افزود: وقتی بچه‌های اطلاعات و عملیات بعد از هفته‌ها و ماه‌ها به نتیجه نمی‌رسیدند سراغ صلوات می‌رفتند و راهکاری پیش رویشان عیان می‌شد. اگر می خواهیم پی به عظمت کار شهدا ببریم و ایثار و فداکاری‌ای که به خرج دادند را بیشتر درک کنیم، باید قدر امنیتی را که در کشور داریم، بیشتر بدانیم. امروز مردم عراق و سوریه و لبنان بهتر از هر کس دیگری می‌توانند برای ما بگویند که امنیت یعنی چه؟ آنها در حال حاضر بیشتر از هر چیز دیگری امنیت و آرامش می خواهند.

امنیت امروز ایران اسلامی نتیجه ایثار شهداست

وی با تاکید بر اینکه اگر ایثار و شجاعت شهدای گرانقدر نبود، امروز در کشور امنیت وجود نداشت، اظهار کرد: اگر شهدا نبودند، کشور ما هم مثل عراق و سوریه و افغانستان می‌شد. شهدای ما در تمام دنیا الگو و نمونه شده‌اند و همه ملت‌ها یاد گرفته‌اند که رمز پیروزی و موفقیت، ایستادگی و مقاومت در راه آرمان‌هاست.

سردار همدانی به سن و سال کم و جوان بودن شهدا و فرماندهان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران جنگ کسانی بر مسند فرماندهی جنگ قرار گرفتند که 30 سال یا کمتر داشتند، ولی با همین سن و سال کم، ویژگی‌ها و امتیازاتی داشتند که سبب مدیریت عالی آنها شده بود. بطوریکه وقتی فرمانی را صادر می‌کردند نیروهای تحت امر اطاعت از فرمان آنها را بر خود واجب می‌دانستند.

وی با اشاره به برخی شهدا و فرماندهان گردان حضرت علی اکبر(ع) همچون شهیدان سماوات، شکری‌پور، امیدی، مبارکی و دیگر شهیدان استان همدان، گفت: این فرماندهان در عین جوانی، خودشان را ساخته و پرداخته و پرورش داده بودند و همین خودسازی، عامل موفقیت و مدیریت آنها در جنگ بود.

بصیرت، رمز پیروزی و موفقیت است

سردار همدانی با تاکید بر اینکه حدود سه سال از بحران سوریه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بصیرت را رمز پیروزی و موفقیت می‌دانند و امروز مردم سوریه به بصیرت و آگاهی رسیده‌اند و در راه رسیدن به این آگاهی و پیروزی هم هزینه‌ها و خسارات بسیاری را متحمل شده‌اند.نبود بصیرت عامل مهم شکست ملت‌هاست و هر جا که در طول تاریخ از دشمن ضربه خورده‌ایم، به خاطر بی‌بصیرتی بوده است و هر جا که ملت به آگاهی رسیده‌اند، توانسته‌اند بر دشمنان خود غلبه کرده و پیروز شوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه برای ما، جنگیدن در شلمچه و سوریه فرقی نمی‌کند،افزود: در جنگیدن به دنبال هدفی والاتر هستیم که همان جنگ برای رضای خدا است و شهدای ما هم برای رضای خدا می‌جنگیدند. شهدای ما به بصیرت رسیده بودند و راه و مسیر و هدف خود را انتخاب کرده بودند.

سردار همدانی به اجرای عملیات‌های پراکنده گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و ادامه داد: این نیروها همانهایی هستند که وقتی در سوریه ناکام ماندند، وارد عراق شدند. اینها کارهای نیستند. اینها یک مشت جیره خوارند که توسط پادشاه عربستان و دار و دسته وی که آمریکایی هستند مدیریت و تغذیه می‌شوند.

مدیریت حرکات تروریستی یکی است و تنها بازیگران عوض شده‌اند

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هم، صدام یک نیروی فریب خورده و بازیگر بود. همان کسانی که امروز این حرکات تروریستی را مدیریت می‌کنند، در آن دوران هم از صدام استفاده کردند. آنها یک روز در سوریه، یک روز در لبنان و یک روز هم در عراق به دنبال ایجاد فتنه هستند و در همه این فتنه ها هم کارگردان و بازیگردان یکی است و فقط بازیگران عوض شده‌اند.در این دوران هم گروهکی را به اسم داعش علم کرده‌اند که خودشان کاره‌ای نیستند. یک مشت فریب خورده هستند که به بازی گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به نقش امت و امام در شکل گیری انقلاب گفتد: اگر امت یا امام هر کدام نباشند، انقلابی شکل نمی‌گیرد. امام راحل وقتی آمد، امت در صحنه بودند و انقلاب ما جریان پیدا کرد و این در شرایطی بود که بین دو قدرت جهانی بلوک غرب و شرق، کسی حتی جرات نفس کشیدن هم نداشت. رهبری امام(ره) متکی بر یاری امت بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

سردار همدانی مقاومت و پیروزی مردم سوریه را رمز بیداری و همراهی آنها دانست و اظهار کرد: امروز نتیجه عملکرد شهدای خود را می‌توانیم در سوریه ببینیم. در حال حاضر در سوریه نیروهای جوانی از برادران اهل سنت داریم که بهترین عملکرد مدیریتی و نظامی را دارند و عاشق امام و انقلاب و سپاه هستند. در سوریه یک مرکز مطالعاتی درست شده است که با جمع‌آوری و پیاده‌سازی بیانات مقام معظم رهبری و بررسی و تحلیل، آنها را در تصمیم گیری‌ها لحاظ می کنند و نتیجه هم می‌گیرند.

در فهم صحیح موضوع تهاجم فرهنگی دچار انحراف شده‌ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی گفت: متاسفانه ما تهاجم فرهنگی را در موضوعاتی مثل حجاب و مسائل دیگر خلاصه کرده‌ایم و از نکات اصلی و اساسی موضوع منحرف شده‌ایم. تهاجم فرهنگی واقعی را ما در سوریه دیدیم که چگونه با کار شبانه‌روزی و کار روی اعتقادات مردم، از ریشه و اصولی کار می‌کنند. دشمن برنامه داشت که طی سه ماه سوریه را بگیرد و در این مدت هم آنقدر کار رسانه‌ای و تبلیغاتی انجام داد که حتی برخی دانشگاه‌ها و اساتید ما هم اینطور اعلام می‌کردند که ما چرا باید به حزب بعث سوریه کمک کنیم!؟ اینقدر که کار فکری و فرهنگی دارد در این مباحث انجام می‌شود.

سردار همدانی با تاکید بر اینکه جنگ سوریه جنگ سنی با سنی است، خاطرنشان کرد: در سوریه فقط یک درصد شیعه هستند، ولی رسانه‌ها طوری وانمود می‌کنند که انگار شیعه با سنی می‌جنگد. باید آگاه باشیم که اینها تهاجم فرهنگی واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه 10 هزار نفر از کسانی که مسلح شده بودند و با نظام سوریه می جنگیدند امروز بسیجی شده‌اند، افزود: در حال حاضر 100 نفر بسیجی آموزش دیده داریم که متقاضی حضور و جنگیدن در سوریه هستند و این در صورتی است که نیازی به اعزام نیرو نداریم.

امروز حزب الله مثل خورشید در جهان می درخشد

سردار همدانی با اشاره به اینکه حزب‌الله مثل خورشید در جهان می‌درخشد، گفت: نسل جوان امروز، همان نسل جوان دوران انقلاب و دفاع مقدس است. کشور عراق مملو از جوانان مسلمانی است که آماده مبارزه با متجاوزان و دشمنان هستند.

وی افزود: خداوند وعده داده است که اگر مقاومت کنید و صبور باشید حتما پیروزی از آن شما است. بعد از لبنان و سوریه، در حال حاضر تشکل بسیج در عراق در حال شکل گیری و سازماندهی است. مسئولان عراقی دارند به این نتیجه می‌رسند که باید از مردم و نیروهای مردمی کمک بگیرند.

سردار همدانی با تاکید بر اینکه در 14 استان سوریه بسیج شکل گرفته، افزود: حتم بدانید که بعد از لبنان و سوریه و با تشکیل بسیج، سومین فرزند انقلاب اسلامی ایران در عراق متولد می‌شود. دیگر این ایران نیست که مرگ بر آمریکا می‌گوید، بلکه همه ملت‌ها همصدا شده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اعتراف ژنرال های آمریکایی به قدرت ایران امروز، اظهار کرد: آنها نمی دانند که منشا این قدرت کجاست.

در جبهه نظامی قوی و در جبهه فرهنگی آسیب‌پذیر هستیم

وی افزود: امروزه ما در جبهه نظامی هیچ نگرانی نداریم و اصلا آسیب‌پذیر نیستیم. ایران نسبت به دوران هشت ساله دفاع مقدس، از نظر نظامی و نیروهای نظامی بسیار آماده تر و قوی تر است.

سردار همدانی با ابراز نگرانی از آسیب‌پذیری در جبهه‌های فرهنگی گفت: باید مراقب باشیم و بدانیم که در جبهه فرهنگی و جنگ نرم آسیب‌پذیر هستیم و باید کار اساسی انجام دهیم. احزاب و گروه های سیاسی باید بدانند که پیروزی برای ما در گروی وحدت ماست.

وی از منافع ملی به عنوان خط قرمز یاد کرد و ادامه داد: در زمان جنگ هم فرماندهان و نیروها از احزاب متفاوتی بودند ولی در جبهه همگی یکدل و یکصدا بودند و همین عامل وحدت رمز پیروزی ما بود.

سردار همدانی در پایان با اشاره به اینکه وعده خدا حتمی است، اضافه کرد: خداوند وعده به پیروزی حق بر باطل داده است به شرطی که بر اساس دستورات دین با هم باشیم و وحدت داشته باشیم و دستورات قرآن را حاکم کنیم. در این صورت است که توفیق عاقبت بخیری را همچون شهدا به دست می آوریم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۹
Hessam Heidari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی