وبلاگ حوزه بسیج دانش آموزی عشایری شهید فهمیده

سلام
آنچه پیش روی شماست وبلاگ حوزه بسیج دانش آموزی عشایری است.که با هدف انعکاس فعالیت های بسیج دانش آموزی،معرفی شهدای دانش آموز عشایر،معرفی دانش آموزان و نخبگان عشایر و تبادل تجربیات و نظرات راه اندازی شده است.
پیشاپیش از همه ی دوستانی که ما را از ارائه نقد های سازده خود بهرمند میسازند،صمیمانه سپاسگذاریم.

با احترام،مدیریت فضای مجازی بسیج دانش آموزی عشایری فارس

آخرین نظرات
نویسندگان
آغاز اهدا «سبد رمضانیه» به مناطق محروم:

الگو سازی برای کمک به محرومین/ توزیع بسته غذایی بین نیازمندان

سردار غیب پرور با بیان اینکه ادعای ما این نیست که همه ی محرومین استان را می توانیم پوشش دهیم گفت: دعو ما الگو سازی است ما می خواهیم بگوییم که می شود الگو ارائه داد.

به گزارش تنویر، صبح امروز مراسمی به مناسبت آغاز اهدا «سبد رمضانیه» به مناطق محروم با حضور استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون سیاسی استاندار فارس در سپاه فجر برگزار شد.

در این مراسم راستی معاون آماد و پشتیبانی سپاه فجر اظهار داشت: در راستای محرومیت زدایی و به مناسبت ماه ضیافت الهی «سبد رمضانیه» توزیع می شود.

                           http://tanvir.ir/files/fa/news/1393/4/2/85739_856.jpg

وی ادامه داد: «سبد رمضانیه» امسال حاوی برنج، روغن، حبوبات‌ (لوبیا قرمز، عدس، ماکارونی)، رب گوجه فرنگی، سویا، قند به ارزش هر بسته 85000 هزار تومان توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس تهیه شده است که بمناسبت ماه مبارک رمضان بین بیش از 5000 نفر از نیازمندان و محرومین استان فارس توزیع می شود. 


 نیت ما الگو سازی برای کمک به محرومین است

فرمانده سپاه فجر نیز در این مراسم گفت: مجموعه ی سپاه در آستانه ماه مبارک رمضان و در برخی از مناسبت ها دیگر مثلا قبل از شروع مدارس یا هفته بسیج یک سلسله از این اقدامات در راستای محرومیت زدایی انجام می دهد.


سردار غیب پرور با بیان اینکه ادعای ما این نیست که همه ی محرومین استان را می توانیم پوشش دهیم گفت: دعو ما الگو سازی است ما می خواهیم بگوییم که می شود الگو ارائه داد.

وی ادامه داد: حوزه ی فعالیت فقط بحث کالایی و غذایی نیست. چهار سال است که هئیت عاشوراییان فارس در حوزه ی درمان وارد شدند و بار اصلی به دوش دکتر ایمانیه است.

غیب پرورگفت: خانه ی بهداشت، راه روستایی، احداث و بازسازی مساجد و حسینیه، احداث پل، غسالخانه، احداث مکان های ورزشی و کتابخانه، احداث خانه ی عالم و محرومین از جمله اقدامات سپاه در عرصه سازندگی، محرومیت زدایی و فرهنگسازی است.

وی ضمن اشاره به عملکرد موسسه امدادگران عاشورا از زمان تاسیس تا پایان سال 92 گفت: 800 پرونده در حوزه های خدامت بستری، خدمات دارویی، بن غیر نقدی، کمک های بلا عوض، وام قرض الحسنه و غیره تشکیل شده است که 3219 نفر مراجعه کننده داشته است.

سردار غیب پرور همچنین در بخشی از سخنان خود در سنوات گذشته برخی خط قرمز ها را رد می کردند گفت: از روند مدیریتی که استاندار در پیش گرفته اند تشکر می کنم. به هر ترتیب همانطور که اشاره شد ما نیازمند همت بلند مدیران جهادی هستیم و تحقق این امر نیازمند آرامش استان است که الان وضعیت همدلی و برادری را دراستان شاهد هستیم.

وی همچنین از عیادت استاندار فارس از آقای رزم پا قدردانی کرد.

با حمایت های سپاه بسته غذایی بین بیماران نیازمند توزیع شد

در این مراسم دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن ارئه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته خیرین موسسه امدادگران عاشورا در پنج سال گذشته و تشکر از همکاری های سردار غیب پرور اظهار داشت: با حمایت های سپاه در یک سال گذشته بسته های غذایی در نزدیکی ماه رمضان، ایام نوروز و هفته بسیج از کانالهای مخصوصی مثل بنیاد امید یا دفتر امدادگران عاشورا بین بیماران سرطانی که نیازمند هستند توزیع شد.


وی با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور خییرین و در راس آنها آیت الله ایمانی برگزار شده است گفت: یکی از مواردی که امدادگران عاشورا پیگیر آن بودند ساخت بیمارستان سرطانی جنوب کشور با ظرفیت 500 تخت می باشد که کلنگ ان به زمین زده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که پیگیر آن بودیم هزینه های درمان و داروی بیمار بود که با تحولات اخیر در نظام سلامت بیشترین استفاده را فقرا و محرومی بردند.

وی اضافه کرد: امروز در بیمارستان های دانشگاهی بیمار حداکثر ده درصد هزینه ها را پرداخت می کنند و هیچ بیمارستانی هم حق ندارد برای دارو بیمار را به خارج از بیمارستان بفرستد.

ایمانیه با بیان اینکه فعالیت های امدادگران عاشورا در کشور شاخص شده است اظهار داشت: استان فارس وقتی قدمی بر میدارد سعی می کند در قله باشد و در کار خیر نیز امروز در قله هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخشی از سخنان خود با اشاره به پاسخ استاندار فارس به برخی از افراطیون اظهار داشت: افراطیون زمانه ایرادهایی درباره همکاری استاندار با سپاه می گیرند ، که استاندار فارس در جواب به اینگونه موضع گیری ها نگذاشتند که فضای آرام استان از بین رود. می توانست پاسخ طوری باشد که مجددا فضای استان شبیه چهار سال قبل متشنج شود.

وی ادامه داد: من یاد نمی رود که در دوره ای همه ی کارهای استان به علت فضای متشنج متوقف شد بود.

ایمانیه افزود: افراطیون همیشه وجود داشته اند و سعی می کنند که متن اصلی که خدمت کردن به مردم است را به حاشیه ببرند که این بار با هوشمندی استاندار جلوی آنها گرفته شد و من به عنوان یک شهروند از وی تشکر می کنم.

سپاه در حفظ انقلاب تا پای جان ایستاده است

استاندار فارس ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در زمینه کمک به محرومین تلاش می کنند اظهار داشت: چقدر خوب است که انسان توفیق پیدا کند نیاز نیازمندان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه سپاه در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده اظهار داشت: سپاه در عرصه سازندگی، رسیدگی به محرومین و فرهنگسازی فعالیت های زیادی را انجام داده ودر حفظ انقلاب تا پای جان ایستاده است.


احمدی با اشاره به اینکه فارس استان بزرگی است افزود: مشکلات بزرگ را انسان های بزرگ و با اراده و عظم ملی و مدیریت جهادی می توانند حل کنند.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه سایر دستگاه ها می توانند از اقدامات صورت گرفته در جهت محرومیت زدایی الگو بگیرند، اضافه کرد: چه نیازی است هر ساله سفره افطار برای اغنیا انداخته شود. باید طوری فرهنگ سازی شود که فقرا نیز در سفره های افطار جایی داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۳
Hessam Heidari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی